4 Apr 2015

antara kekuatan untuk terus dalam memaknai amal.



-malam empat april dua kosong satu lima-

ini malam yang membasahkan. malam yang buat air mataku jatuh membasah. terbawa sampai ke lena. tidak tahu perasaan apa yang menjalar. setitip pesan dari seorang kakak, seorang teman, bahuku, sosok yang dekat dalam jiwa. malam terasa sangat sayu bertambah sebak. antara beberapa pesan yang masih utuh dalam jiwa;

"gunakanlah masa sekarang ini dengan sebaiknya. hargailah masa-masa sekarang. sekarang kita dikelilingi orang-orang yang saling menguatkan, jiwa terisi dengan program-program. buatlah sehabis baik di jalan Allah. saat penat dan lelah, pejam mata sebentar, bisik; tak apa sebentar sahaja lagi"

pengalaman yang dikongsikan buat aku merenung dalam-dalam. apa aku nanti setabah dia? tapi aku selalu percaya, rencana Tuhan adalah yang terbaik buat hambaNya. aku selalu percaya itu. cuma aku harus sepenuh jiwa, untuk selalu mencuba yang terbaik. 

"today will never come again. be a blessing. be a friend. encourage someone. take time to care. let your words heals, and not wound"

hamdanlillah. terima kasih, kekasih. aku hargai semua pesan itu. untuk seluruhnya, jazakillah. akan kita ingat pesan itu. sampai satu masa nanti, tiada sesal dalam jiwa. sampai satu masa nanti, tida bilang; usiaku telah hilang sia-sia.

sungguh, aku mencintai kakak kerana Allah.


cinta,
-- Laleyi.

No comments:

Post a Comment